onsdag 3 april 2013

Det tomma skalet fylls med väggar!

Det har varit stilje på byggandet några veckor nu. Direkt efter resning isolerade de innertaket och sedan har plattan fått tid på sig att torka med hjälp av fläktar. Så det dröjde ända tills idag innan jag fick öppna dörren och kliva in i vårt hus. Det var en mäktig känsla vill jag lova! (För er som inte vet så har vi ingen egen nyckel till huset förrän det är helt färdigt)
 
Här kommer lite bilder på vad som hänt sedan sist:
 
 
Vi börjar rundvandringen i Master Bedroom. Mellan de smala fönstren kommer sängen att stå.

 
Det stora badrummet med både dusch och hörnbadkar.





Här kom bilden lite konstigt, men det ska i alla fall föreställa
en klädkammare.
 
Här kommer soffan att stå i förgrunden och så blir matplatsen bakom. Allra längst bort i bild blir det världens minsta kontor/förråd.

 
Viktigaste rummet: Köket! Jag är den förste att erkänna att jag sällan, eller aldrig, lagar mat. Men jag älskar att äta :-) Tur att jag har en sambo som gillar att fixa i köket!

 
Groventré och tvättstuga. Här kommer man nog att tillbringa lite tid ;-)

 
Alvas rum, Elins är exakt likadant fast spegelvänt.

 
Vardagsrum. Kan nästan redan se oss sitta i soffan och kolla på tv...

 
Entrédörr och dörröppning till köket

 
Här ser man på både golv och tak att vi har förberett för att kunna sätta in en kamin om suget och saknaden blir för stor i framtiden. Det var en av sakerna som vi strök på önskelistan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar